6 Ağustos 2012 Pazartesi

Ayna


Veli Allah'týr. Allah veli ismi altýnda açýða çýkar. Dolayýsýyla velayet tekil bir yapýdýr. Allah’ýn Allahlýðý ile varlýða bakýþ halinin adýdýr. Ama bu bakýþ hali âdem suretlerinde açýða çýkar. Allah'ýn âlemlerdeki tedbiratý âdem suretlerincedir hükmü de buradan kaynaklanýr. Yani burada en iyi fark edilmesi ve ayýrt edilmesi gereken nokta ÝNSAN ALLAH ÝSMÝNÝN MANASI OLAN ESMAYA AYNADIR, ALLAH ÝSMÝ ÝLE ÝÞARET EDÝLEN DE ÝNSANA AYNADIR. Ama ikisi belki burada ayný þeydir. Fakat biz insan diye mental hayvaný anlýyorsak yani bilinç varlýðý anlýyorsak, o yaradýlýþ olarak hayvan mertebesinin açýða çýkýþ þeklidir ve onun Allahlýðýndan söz edilmez, onun ilahiyatýndan söz edilmez, iþte bunu yapan firavun noktasýdýr, nemrut noktasýdýr yani Allahlýðý mental hayvana veren, bilince veren, bilinç varlýða veren. Onun içindir ki varlýðý Allah gözü ile seyreden indinde yani Allah ahlaký ile ahlaklanmýþ olan; Allah'ýn ahlaký ile ahlaklanýn diyor ya! "Allah insaný Rahman sureti üzere yaratmýþtýr"; "innAllahe halaka Âdeme ala suretiHÝ / suretirRahman!" diyor ya! Buradaki bahsedilen Rahman sureti üzere olan, Allah ahlaký üzere ahlaklanmýþ olan insan, mental hayvan deðil, bilinç varlýk deðil, beþeri duygularýn beþeri deðerlerin yaþamý içinde yaþayan deðil. "Ölmeden evvel ölmek" denen olay dahi; mental hayvan deðerlerinin sýfýr olup, mental hayvan suretinden açýða çýkan bir takým özellikleri ortaya koymasýna raðmen insaniyetinin þuuru farkýndalýðýyla varlýðýný seyreden varlýktýr. Bilmiyorum aradaki farký anlatabildim mi?

Dolayýsý ile insanýn beyinle alakasý yoktur. Beyin insaný oluþturmaz. Beyin mental hayvanýn oluþtuðu noktadýr ve beyin insana ayna olur Cennet ehlinin çoðunluðu bühüldür demek mental hayvaný terbiye olmuþ kiþiler demektir . "Ves sabikunes sâbikun; (Es Sâbikun (yakîn ile öne geçenler), sabikundur)", diye bahsettiði Vakia (56-10) süresindeki sýnýf iþte bu cennet konusunu yaþayan mental hayvan. Mukerrebun ise insan olarak

mental hayvan boyutundan varlýðý seyreden ve açýða çýkan ve varlýkta tedbiratýný ortaya koyan velidir.

Bu noktanýn çok çok iyi fark edilmesi lazým ki gereken o arýnma meydana gelsin o arýnmanýn sonucunda insan açýða çýksýn insan farkýndalýðý yaþansýn.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder