8 Ağustos 2012 Çarşamba

Istemek


Müslümanýn yaþamýnda inanç ve imanýn yeri büyüktür. Her kimse bu kavramlarý yaþamýnda önemle irdelemeli ve bu kavramlarýn kendinde bulduðu yeri ciddiyetle deðerlendirmelidir. Bir kimse yaþamýnda bu kavramlardan uzak kalmaz ve kalmamalýdýr. Ayrýca kimse ölümden sonraki yaþama inanýyorsa bu olgulara önemle vurgu yapmalýdýr. Bununla beraber yaþamýnda bu tür þeyleri hiç önemsemeyen kiþilerle de karþýlaþabilirsiniz. Bunu hiç önemsememek ve kendimizi ele alarak sadece kendi açýmýzdan bu konularý yaþamýmýzda aramamýz ve bulmamýz gerekir. Müslüman bunlarý içselleþtiren ve kendinde bulan yapýnýn adýdýr aslýnda. Bir kiþi kendisi için dilediðini bir baþkasý içinde dileyebilmelidir. Ýsteyemiyorsa bile o kiþi için olumsuz bir þey dilemekten uzak durmalýdýr. Dikkat ile bu tür hal ve tavýrlardan hatta düþüncelerden kaçýnmalýdýr. Sevdikleri ile sevmedikleri arasýnda bir fark olmamalýdýr. Çünkü dilek ve istek bir bütündür. Zaten Allah da kuluna dilettiði bir þeyi ona vereceði için diletir. Yani aslýnda o þey olacaktýr ve siz onu siz dilediniz sanýrsýnýz. Buna caný gönülden þekilde inanmak gerekir. Yani sizde onu dileyen aslýnda yaratandýr. Yaratanýn dileði sizde açýða çýkmaktadýr.  Çýkmayacak olsa sizde dilemesi söz konusu olur mu? Hayýr elbette bu durum iþin mantýðýna aykýrý olur. Siz ve sizin çevrenizde ki herkes, önce dilemek nedir! Bunu bilmelidir. Her kimse kendi dileði sandýðý þeyin aslýnda gerçekten kendi dileði mi? Deðil mi! bunu önemle araþtýrmalýdýr. Gerçekten ben bunu diledim mi! Bunu dilemem için bana ait bana özel bir sebep var mý? Yoksa bende benim derinliklerimde bir ses bana seslenerek bunu bende diletmiþ olabilir mi! Hiç böyle düþündünüz mü? Bunlarý kitabýna uygun olarak ele almak ve süzmek gerekir. Elbette tüm bu düþünceler kiþisel olarak benim düþünce dünyamda geliþen þeyler ve sizlerde de böyle oluþup oluþmadýðýný bilmiyorum. Ama bir þekilde sizler de böyle düþünce oluþursa ne mutlu bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder