4 Ağustos 2012 Cumartesi

Necasetten Arinmak


Çokluklar ayrýlýklar  arasýnda boðulmadan Tekin çaðrýsýdýr Ýslam...Zaten bunu anlamayan hakkýyla ne Tevrat'ý  anlamýþtýr, ne incili anlamýþtýr ,ne de Kuran'ý  anlayabilecektir. Ayýca "necis olanlar dokunmasýn" iþareti düþünce pisliðidir. Yoksa senin elbisenin pisliði Kuran'a ne bir þey katabilir, ne de eksiltebilir. Yazýk ki zamanla bu sözü de "abdestsiz olanlar dokunmasýn "seklinde çevirmiþler, böylece gerçek anlamýný örttükleri gibi, zaten abdesti bilmeyen, uzak duran içeriðini anlamadýðý için de özünden mahrum kalan birimler, Kuran'a da dokunmaktan, açýp okumaktan, öðrenip anlamaktan, idrak edip uygulamaktan mahrum kalmýþlardýr. Böylece  necaset ; düþüncenin pisliði ,çokluk ve farklýlýklar algýsý içindeki bulanýk fikirlerdir . Fikirler bulanýkken gerçek bir imandan söz edilebilir mi? Ýþte necasetin, bulanýklýðýn, ikiliðin getirdiði nokta: imansýzlýk. Ýman etmeyeceðin  inanmayacaðýn bir kitabi okumak iþe yarar mý? Bence yaramayacaðý  gibi inkar perdelerinin de arkasýna saklanacak o sistem bilgileri. O yüzden boþuna yaklaþma, dokunma.

Tek bir yaratýcýnýn varlýðýna imanla tek bir iradenin halk ettiðine (kadere) teslim olmakla Ýslam’ýn  kapýsýný araladýn ve açtýn kitabi. Necasetten arýndýn, bulanýklýk yok. Çünkü Tekin iradesine teslim oldun. Hangi kitabi açtýysan Allah'a iman davetini aldýn  o dönemin nebisinin resulünün þuurunda açýða çýkýþý ile..ister Tevrat'ý açtýn, istersen incili açtýn. Hitabý okuduysan Kuran'da ne anlatýyor fikrine kayýtsýz kalamazsýn. Farklý zamanda farklý bir resulün, nebinin þuurunda açýða çýkan Allah hitabýný reddedersen iki göz bahþedilmiþ iken tek gözle yaþamaya çabalayan nasipsizin durumuna düþersin. O gözün de açýlýnca fark edersin ki, sistemin anlatýmý tamamlanýyor, bu kitap Kur'an ile birlikte din ve sistem gerek açýkça, gerekse misaller ardýnda anlatýlýyor. Ancak koþulsuz bir inanç ve teslimiyetle tüm resullerin nebilerin tek bir kaynaktan dile gelen tek Allah'a davetin kulluðunu yaptýklarýný anlarsýn.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder