7 Ağustos 2012 Salı

Sonsuz Ask


Sonsuzluðu ve hakikati yaþamak için aþk gerekir. Peki, nedir aþk? Doðduðumuz andan itibaren evler inþa ederiz kendimize. Benlik zannýnýn oluþumuyla evlerin temellerini atarýz. Sonra üstüne bir kat çýkarýz; ailemiz, sevdiklerimiz vardýr bu katta. Sonra bir kat daha; mevkii-makam, ünvan, eðitim. Sonra bir kat daha ve bir kat daha... Çýktýðýmýz bu katlar bizim 100m2 olan evimizi daha da geniþletmemizi engeller. Kimisi bana bu alan yeter, ben burda böyle mutluyum diyebilir. Kimisi ise bu sýkýþmýþlýðýn farkýndadýr. Bu dar alandan kurtulmak için týpký binalarý yýkan gülleler gibi nefsimizdeki doðduðumuzdan beri kaydettiðimiz tüm þartlanmalarý, öðrenmiþlikleri, taptýðýmýz ilahlarý yýkmak için birinin gelip bize yol göstermesi gerekir. Gülleler inþa ettiðimiz bu binaya vurulur. Bir de binayý temelden bir seferde yýkan yöntem vardýr ya iþte bu yöntem arýnma çalýþmasýnda Allah Aþk’ýdýr! Ýþte bu aþkta kýyas yoktur, birden gelir, kiþiyi, zannýný, silip süpürür.
Biz tabi Allah aþkýný ötede ararýz. Gözümüzü göðe çevirip Allah’ým seni çok seviyorum deriz. Hâlbuki Allah aþký Allah’ý âlemlerde görmektir. Ötede bir tanrý anlayýþýyla ben varým ve bir de Allah var, ben O’nu çok seviyorum demek deðildir. Allah aþký Allah’ýn Beyti’ne yönelerek bulunabilir. Allah’ýn Beyt’i ise insan’dýr.
Aniden gelen aþk nefsdeki tüm kayýtlarý yakýp yýkar ve bir anda birimin yokluðunu yaþamasýna da vesile olabilir. Böyle haller yaþanabilir, bu da yanlýþ deðildir ancak bu ilmin hazmý ile yaþanmasý âlemin her katmanýný tatmak ve olup biten herþeyi kendinden bilmeni saðlamasý açýsýndan aþkýn hazmýyle yaþanmasý hizmet ehli olmak için önemli bir temeldir.
Hakikati yaþamak, sonsuzluða müþhade edebilmek için ise ikiyi birlemek gerekir. Sonsuzluk sembolü olan iþarete baktýðýmýz zaman içi içe geçmiþ iki halkayý anýmsatýr bize. Hâlbuki tek ve sonsuzdur. Sonsuzlukta, týpký sonsuz iþaretini çizerken oluþturduðunuz kesintisiz çember gibi birimden birime bir akýþ söz konusudur, birçok þey karþýlýklý yaþanýr. Ýki olarak görünen bu akýþ sonra yoðunlaþýr, tek olur, sonsuz olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder