24 Temmuz 2012 Salı

Dinde Dua


Din, içinde yaşadığımız yaşam sistem ve düzenini açıklar. O, Allah sistem ve düzeni olan Sünnetullah’tır. Üç harften oluşan evrensel bir kelimedir. Temeli sevgidir ve selamete erişmektir. O, aslında evrenseldir. Çünkü her insan İslâmiyet fıtratı üzere doğar; onu değiştiren, Hristiyan ve Musevi hale getiren anne ve babasıdır.  Doğa kanunları denilen, fark ettiğimiz ya da fark edemediğimiz tüm kanunlar ve prensipler, gerçekte bu düzen ve sistemdir; bunları değerlendirmezsek veya dikkate almazsak sonuçta pişmanlık içinde bu davranışlarımızın neticesine katlanmak zorunda kalırız. ‘’Dua, müminin silahıdır. O, ibadetin özüdür’’, demiştir Resulullah efendimiz.  Bununla ilgili bir başka hadisleri de şöyledir: "Eğer kulum, bana ellerini kaldırır da ederse; ben o elleri boş olarak geri çevirmekten hayâ ederim. Ey Âdemoğlu, dualar senden, icabet benden; istiğfar senden, bağışlamak benden; tövbe senden, kabul etmek benden; şükür senden, fazlasıyla vermek benden; sabır senden, yardım benden. Ne istedin ki ben sana vermedim. Ben, kulumun zannı üzereyim. Artık dilediği gibi düşünsün.’’ Mumin sûresi 60.âyet, ‘’Bana dualarınızı yapın, size icabet edeyim’’ bu sözleri desteklemektedir. Bu konuda Hazreti Resulullah efendimiz buyurmuşlardır: ‘’ Herhangi bir kul, koltuğunun altı görülecek şekilde ellerini kaldırır ve Allah’tan bir dilekte bulunursa acele etmediği takdirde kesinlikle onun dualarına icabet edilir.— Acele nasıl olur yâ Resulullah? Ettim ettim de, kabul olmadı, der (de vazgeçer). İşte bu yanlıştır; o gerçekleşene kadar ısrar etmek gerekir.’’ Dualar her yerde edilebilir! Onun için özel bir yer aramaya gerek yoktur. İnsanın çalışma sistemi ve bulunduğu yerin manyetik alanı ile bulunduğu alandaki ışınsal ortam dualarla son derece alakalıdır. Duaları eden kişinin çevresindeki kişilerin beyin dalgaları, kendisininki ile birleşerek son derece güçlü dalgalar üretilebileceği gibi; toplu edilen dualar da büyük tesirler meydana getirir. Bu sebeptendir ki, Hazreti Resulullah efendimiz şöyle buyurmuşlardır: "Üç kişi bir araya geldikleri zaman, birlikte ettikleri duaları Allah geri çevirmez."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder