14 Ağustos 2012 Salı

Küresel Isinma


Önceleri kimse fazla ciddiye almýyordu, küresel ýsýnmanýn somut belirtileri kendini hissettirinceye kadar. Artýk en duyarsýz-lakayt olanlar bile bu ýsýnmanýn insanlýðýn en büyük tehlikelerinden biri olduðunun farkýnda.
Çünkü somut örneklerini görüyorlar.
Neredeyse kýþ bitti. Bu sene iyi kar yaðdý, yaza girdik doðu kentlerimizde hala kar görülüyor. Sel felaketleri ve bu yönde oluþan can kaybý haddini aþmýþ durumda.
Görüyoruz tanýk oluyoruz.
Kimi zaman dünya kuru bir soðukla yaþýyor. Bu havayý enteresan bir þekilde Londra’da da yakaladým. Bu kýþ kaldýðým süre içinde býrakýn karý, yaðmurun damlasý dahi düþmedi koskoca kente desem yeridir.
O beþ dakikada bir gelen mutad yaðmurdan eser bile kalmamýþtý sanki.
Uzmanlarýn hazýrladýðý rapora göre; sera etkisi yaratan karbondioksit gazlarý salýmýnda, endüstriler kadar olmasa da bireylerin payý da bulunuyor.
Örneðin, 2002 yýlýnda 159 milyon ton olan özel amaçlý enerji tüketimi, daha sonraki yýllarda ciddi þekilde artýþ göstermiþ.
Buna göre, ilerleyen sürelerde daha da geliþen küresel ýsýnmanýn etkileri tüm dünyayý içine alacak ve bu durum insanoðluna açlýk, su kýtlýðý olarak yansýyacak. Bu bir gerçek.
Çünkü bilim bunu haber veriyor.
Þimdi bizim üzerimize düþen görev, yapmamýz gereken þey, iþin ciddiyetinin farkýna varýp tüketim alýþkanlýklarýmýzda aþýrýlýða gitmemek olmalý. Örneðin Fransa’da halk, çantalarýnda taþýdýklarý bez poþetlerle marketlerde alýþveriþ yapýyor.
Dizi ve haber sonralarý hemen devreye giren ve yayýmlanan reklamlardan bilinçaltýma iþlemiþ biri var. Belki sizde anýmsarsýnýz. Þöyle ki “odanýn içine su basýyordu. Evin sahibi ise bize bir þey olmaz” diye konuþmasýna devam ediyordu. Su boðazýna kadar gelmiþti. Bu reklamý küresel ýsýnmadaki durumumuza benzetirim hep.
Anlayacaðýnýz, söz konusu olgu artýk kapýmýza kadar geldi diyebilirim..
Lütfen dikkat!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder