2 Ağustos 2012 Perşembe

Nefsimizi Yok Etmiyoruz Müslüman Ediyoruz


Allah’tan baþka bir þey yok. Benim ayrýca bir nefsim olmasý mümkün deðil.
Nefs dediðim benden açýða çýkan Allahýn sýfatlarýný, ilim irade kuvvet duyma görme konuþma bunlarýn hiçbiri bana ait deðil ki. Bunlarý kendi hakikatleri doðrultusunda kullanmýyorum.
Allahýn sýfatlarý dediðimiz sonsuz açýlýmlarý olan bu sýfatlarý biz alýp þu kadarcýk þeye sýkýþtýrýyoruz kendi göreceli dünyamýzda onlarý sýkýþtýrýyoruz ve kullanýmlarýný kayýtlýyoruz.
Nasýl kayýtlýyoruz? Karþýndakinin söylediðini ona birim ve vasýf atfederek kavgayla cevaplandýrdýðým zaman kendimdeki muhteþem sýfatý kesiyorum, kelamýmý basit bir kavgaya kullanýyorum. Bu nefs iþte.
Biz buna nefsaniyet diyoruz. Böylece kendime zulm ediyorum. Siz nefsinize zulmettiniz diyor. Kendimden açýða çýkana zulmediyorum. Muhteþem bir þey verilmiþ, bunu o muhteþemliðe layýk bir þekilde kullanmýyorum.

Kavgaya kullanýyorum, küfre kullanýyorum, hakarete kullanýyorum, dedikoduya kullanýyorum. Sadece bir sýfattan bahsediyorum Kelam.
Hâlbuki doðruya güzele ilme paylaþmaya sevgiye dostluða insanlara faydalý olacak þekle kullanabilirim. Eðer böyle yaparsam o bende daha da açýlacaktýr. Onun hakikati doðrultusunda açýlým olacaktýr. Biz buna nefs diyoruz. Bunun neresini öldürücem?
Ama müslüman etmek diyor Rasulullah. Müslüman etmek, teslim etmek. Teslim olmak deðil mi Ýslam?
Neye teslim edicem? Kendi hakikatine teslim edicem. Eðer ben konuþabiliyorsam, görebiliyorsam, dokunabiliyorsam ve bunlardan edindiðim bir açýlým varsa ben bunu benden açýða çýkardýðýn sýfatlarla yapabiliyorum. Ben bu sýfatlarýn senin olduðuna þahitlik ediyorum diyebiliyor muyum  ben?  Desem yapamýycam zaten. Bu yaptýðým çirkin, kayýtlayýcý, baðlayýcý þeyi yapamýycam zaten. Müslüman etmek, ben nefsimi müslüman ettim diyor çünkü Hz. Muhammed (s.a.v), öldürdüm demiyor. Teslim ettim diyor. Yani kendimden çýkan her þeyin Allah esmasý yani isimleri ve sýfatlarý doðrultusundaki hakikat olduðunu sahibine teslim ettim diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder